הטמעת תרבות ארגונית

תרבות ארגונית היא הדבק המחבר בין העובדים לבין עצמם, לארגון עצמו ולסביבה החיצונית שלו. האמונות, הלך המחשבה, הערכים והנורמות משפיעים לא רק על העובדים עצמם, אלא באופן ישיר על אספקטים שונים, המתבטאים בפן המקצועי והאישי בארגון.
להתנהלות הארגון קיימת חשיבות אדירה; בארגון שעובדיו מנוכרים זה כלפי זה או כלפי ההנהלה קיימת אווירה מתוחה ולא מעודדת.

תרבות ארגונית מוצלחת והזדהות עם החזון שלו מתבטאת בהצלחה פיננסית, הצלחה שיווקית ותפוקתית, התמודדות עם מכשולים, חיבור העובדים לארגון, יעדיו ומטרותיו והישרדות הארגון בשוק התעסוקתי.

אימוץ של ערכי תרבות ארגונית עשויים להביא לשיפור באיכות השירות והעבודה, חיזוק ביחסי העבודה האישיים בתוך הארגון, הפחתת כמות התקלות ומניעת תאונות ואירועי בטיחות והגברת תחושת השייכות לארגון.

מטרות ותרומת התהליך

  • הבחנה בין מדיניות מוצהרת ומדיניות  מיושמת
  • זיהוי נקודות תורפה: למידה פרו-אקטיבית
  • הובלה ניהולית ארגונית ותפעולית
  • הכרת אופי ההתנהלות והלך הרוח של העובדים וצוות ההנהלה
  • העצמת יכולת העובדים והמנהלים
  • הגברת המוטיבציה ושיפור תחושת השייכות

הקמת תכנית עבודה, יישום הטמעה וליווי

  • תצפיות, ריכוז נתונים ואבחון ארגוני
  • למידת התנהגויות
  • שיחות אישיות, ראיונות רוחב וראיונות עומק
  • תקשור מפעלי – מנהלים ועובדים
  • שילוב העובדים כחלק פעיל בתהליך
  • הדרכת מנהלים, דרג ביניים ועובדים
  • נתונים ותהליכי דיווח והסקת מסקנות
  • משוב מנהלים ועובדים בשטח
  • ליווי ומפגשי חניכה צמודים לאורך כל התהליך